fredag 18. april 2008

ikkje alt blir som vi he planlagt...


...slik som ditta bildet ej malte her ei natt. det sku egentli ver grønt me svarte blomster. dei svarte blomstrane e der, under d andre. maleteknikken ej tenkte å bruke slo feil. grønfargen e der under d brune, men den va kje so fin. skreiv et bibelvers på det grøne. men likte ikkje det grøne. neste dag malte ej brunt over. da vart d no greit nok. men d va kje ditta bildet ej hadde planlagt å lage...
bibelverset på bildet e Jeremia 29, 11:
"For Jeg vet hvilke tanker Jeg tenker om dere, sier Herren, tanker til fred og ikke tanker til noe ondt. Jeg vil gi dere framtid og håp."
i motsetning til mej når ej malte bildet, so he Gud kontroll me oss - Han veit ka tanka Han tenke om oss, og Han e mekti til å gjennomføre dei. ej klarte ikkje å få bildet til å bli slik ej ville ha det i utgangspunktet. Gud sei i Jeremia 1, 5 "Før Jeg formet deg i mors liv, kjente Jeg deg." Han he full kontroll. ej visste ikkje kossen bildet mitt ville bli før ej va ferdig, Gud kjente dej før Han i det heile tatt forma dej i mors liv.
d kan ver masse som ikkje blir som vi planlegg i våre liv. å vi e kje dei første i historia som erfare det. i Salomos ordspråk 16, 9 kan vi lese "et menneskes hjerte planlegger sin vei, men Herren styrer hans skritt."Godt at Gud he kontroll og kan styre våre skritt. sjøl om det av å til e frustrerende at ting ikkje bli som vi planlegge sjøl. da e d greit å ta med et tips fra Salomos ordspråk 16,3 på veien
"Overgi dine gjerninger til Herren, så skal dine planer bli virkelighet."
med det vil ej ønske alle ei riktig go helg!
:)

Ingen kommentarer: